طراحی دکوراسیون اداری در ۲۰۲۱

در سال ۲۰۲۰ تغییر بزرگی در فرهنگ و اولویت های محل کار مشاهده شده است ، که منجر به ایجاد برخی از روندهای جالب طراحی دفتر برای سال ۲۰۲۱ می شود.

ایجاد یک طراحی دکوراسیون داخلی عالی برای دفتر کار از ساده ترین کارها نیست.

به ویژه اینکه وقتی صحبت از عملکرد یک فضا می شود موارد و نکات بسیاری وجود دارد که باید مورد توجه قرار گیرد.

همچنین میخواد محیط دفتر شما عالی به نظر رسد. به دنبال همه گیری Covid-19 امسال ، حتی فاکتورهای بیشتری برای در نظر گرفتن وجود دارد ، زیرا قرار است تغییر فرهنگ دفتر ، مرزهای روز کاری سنتی را بیش از هر زمان دیگری تغییر دهد.

در سال ۲۰۲۱ ، تغییر جهت به روش های جدید کار با طیف وسیعی از اولویت های مختلف وجود دارد.

تمرکز بیشتر بر رفاه کارکنان ، اقدامات ایمنی – مانند فاصله اجتماعی – و روال کار انعطاف پذیر به این معنی است که روند طراحی دفتر در سال ۲۰۲۱ در حال انعکاس این استانداردهای در حال تغییر است.

فضای باز (open space)

فضای باز در دفاتر طی دو سال گذشته روند رو به رشدی داشته است و اکنون به نظر می رسد یکی از مهمترین ویژگی های طراحی دکوراسیون داخلی اداره ها در سال ۲۰۲۱ باشد.

فراتر از اجازه دادن به ایجاد فاصله اجتماعی بهتر – که احتمالاً تا مدتی نگران کننده باشد – دفاتر فضای باز برای ایجاد فضاهای کاری مشترک ایده آل هستند.

با تشویق به تعامل اجتماعی ، فضای آزاد می تواند باعث افزایش ارتباطات بین بخشها شود و به کاهش تأثیر منفی اتاق های منفرد کمک کند.

تشویق افراد برای همکاری می تواند به بهره وری ، رشد مهارت ها و فرهنگ شرکت کمک کند – همه اینها باعث بهبود رفاه و نتایج تجاری می شوند.

فضای بازتر و بزرگتر همچنین به شما امکان می دهد از یک دفتر سنتی که فقط تعدادی میز کار دارد فاصله بگیرید.

شما می توانید از فضا برای فضاهای جانبی، اتاق جلسات ، فضاهای اجتماعی که شامل ویژگی های طراحی سفارشی که نشان دهنده نام تجاری شما است استفاده کنید.

محیط اداری

محیط اداری

استفاده از گیاهان در داخل محیط اداره

استفاده از گیاه در محیط اداری چیز جدیدی نیست اما خیلی از شرکت ها استفاده از گیاهان به روش جدیدتری را پیش میگیرند چرا که معتقدند این می تواند به بهبود رفاه کارمندان کمک کند.

فراتر از یک گلدان و یا گیاهان مصنوعی فقط برای افزودن رنگ به محیط کار، دفاتر به طور کامل از ایده آوردن طبیعت به داخل استقبال می کنند و سال ۲۰۲۱ انواع دکوراسیون فضای سبز زیادی را با خود به همراه خواهد آورد.

این به این معنی خواهد بود که شرکتهای بیشتری شروع به آزمایش روشهای مختلف ادغام طبیعت در دفاتر خود می کنند. آیتم هایی مانند ایجاد دیوار سبز در فضای نشیمن، پارتیشن بندی با استفاده از گیاهان و باغ های اداری داخلی از محبوبیت بیشتری برخوردار می شوند.

آوردن طبیعت به داخل ضمن زیبا به نظر رسیدن فضای اداره ی شما می تواند به بهبود سلامت کارکنان شما کمک کند.

گیاهان کیفیت هوا را بهبود می بخشند، که یک مزیت بزرگ در اداراتی است که تهویه هوا به درستی انجام نمیشود.

این می تواند به کاهش بیماری های مرتبط با کیفیت پایین هوا کمک کند، به علاوه گیاه می تواند بر روحیه کارکنان تأثیر مثبت بگذارد.

همچنین مشخص شده است که گیاهان به کاهش مسائل بهداشت روان مانند افسردگی و اضطراب واسترس کمک کند.

دیوار سبز

دیوار سبز

 

انعطاف پذیری

روش های کار به دلیل ضرورت های پیش آمده به دلیل بیماری کووید۱۹ منجر به افزایش دورکاری در بسیاری از شرکت ها شده است.

این انعطاف پذیری باید در طراحی دکوراسیون اداری منعکس شود تا شرکت ها بتوانند در برابر تغییر نیازهای کارکنان واکنش نشان دهند.

با توجه به روند ایجاد فضای بازتر ، این افزایش انعطاف پذیری می تواند به معنای ترکیبی از فضای کار دائمی و موقت باشد.

این امر به تشویق کارمندان برای یافتن مکان و روش کار متناسب با آنها و بهبود بهره وری و همکاری کمک خواهد کرد.

اتاق های جلسات محصور جای خود را به محیط های بازتر می دهند که فضا را برای جلسات کوچک یا بزرگ فراهم می کند.از پارتیشن های موقت بیشتر برای ایجاد فضاهای منفرد استفاده می شود نه تقسیم بندی دائمی دفاتر.

مبلمان با کیفیت که کاربردهای مختلفی دارند و می توانند به راحتی جابجا شوند ، کلید فضاهای کاری انعطاف پذیر در سال ۲۰۲۱ است.

محیط اداری

محیط اداری

فضاهای تفریحی

فضایی برای گذراندن اوقات فراغت در محیط کار ایده جدیدی نیست اما شرکت ها و دفاتر تجاری جدیدتری هستند که از فضای سرگرمی در طراحی دکوراسیون داخلی دفتر خود استفاده کرده اند.

مکانهای تفریحی در یک محیط کار می توانند شامل یک نشیمن آرام ، کنسول بازی ، کتاب و موارد دیگر باشند.

همه اینها می تواند به شما کمک کند تا یک طراحی اداری جالب ایجاد کنید که شما را به عنوان یک برند به روز نشان دهد.
این برای کارمندان مفید است زیرا فرصت دور شدن از کار و استراحت مناسب می تواند به بهبود خلاقیت کمک کند و همچنین منجر به برقراری ارتباط بهتر و در نتیجه کاهش فشار روانی شود.

با توجه به فرسودگی شغلی کارمندان، بررسی این که چگونه، می توانید از طریق طراحی استرس و اضطراب در محل کار را کاهش دهید و همچنین تغییرات دکوراسیون داخلی سلامت کارکنان خود را بهبود ببخشید بسیار حائز اهمیت است.

محیط بازی

محیط بازی

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

سوالی دارید؟ با ما صحبت کنید!
مکالمه را شروع کنید
سلام! برای چت در WhatsApp پرسنل پشتیبانی که میخواهید با او صحبت کنید را انتخاب کنید
ما معمولاً در چند دقیقه پاسخ می دهیم