رنگ سال ۲۰۲۱-۱۴۰۰ پانتون

رنگ سال ۲۰۲۱-۱۴۰۰ پانتون – سال ۲۰۲۰ سال بسیار پر استرس با اتفاقات ناگوار برای مردم جهان بوده و وجود بیماری ناشناخته که همه را درگیر کرده است و مردم به دنبال یک خبر خوش و یک اتفاق خوب هستند تا این همه نگرانی را از خود دور کنند.

هرساله رنگ سال را بر اساس اتفاقات پیرامون انتخاب می کنند و قطعا رنگ سال ۲۰۲۱ با ید یک رنگ شاد باشد تا حال روحی روانی مردم تغییر کرده و همه سرزنده و خوشحال باشند.

شرکت پنتون به عنوان تعیین‌کننده غیررسمی رنگ سال شهرت جهانی دارد و از سال ۲۰۰۰ به بعد هر سال رنگ خاصی را به‌ عنوان «رنگ سال» معرفی می‌کند.

این شرکت عنوان کرده که برای سال ۲۰۲۱ رنگ‌های زردِ گرم و خاکستری (Illuminating ۱۳-۰۶۴۷ Ultimate Gray ۱۷-۵۱۰۴) را انتخاب کرده است.

کارشناسان کمپانی پنتون رنگ زرد را به خاطر داشتن و القای حس قدرت، انرژی، مثبت بودن، آفتاب و خاکستری را به خاطر سایه‌های روح‌انگیز، الهام‌بخشی و تلاش برای نشاط انتخاب کرده‌اند.

آنها معتقدند ترکیب این دو رنگ پیامی حاوی قدرت و امید را القا می‌کند.

2021

2021

 

نورانی

همانطور که از نام آن می توان حدس زد، انتظار رنگی زرد و روشن که لبخند را به لبان شما هدیه می کند باید داشته باشید.

این رنگ زرد زیبا که پانتون در مجموعه رنگ سال ۲۰۲۱ خود آن را رنگی مثبت، دوستانه و شاد توصیف می کند، حضور خود را در ران وی لندن و نیویورک به نمایش گذاشت.

این رنگ که انرژی مثبتی را منتقل می کند در عین غیررسمی بودن یک رنگ مد روز است.

XS113-YELLOW19

XS113-YELLOW19

خاکستری کامل

طبیعتا جای تعجب نیست که رنگ خاکستری در هفته مد لندن و نیویورک حضور داشته باشد.

پانتون توضیح می دهد که خاکستری کامل نشان دهنده اطمینان خاطر و قابل اتکا بودن است: “خاکستری کامل خونسردی را افزایش می دهد.”

این رنگ آرام و آرامش بخش است، اما در عین حال در زیبا تر جلوه دادن رنگ های پر نشاط نقشی بسیار مهم ایفا می کند.

در هفته مد زمستان و پاییز پاریس از این رنگ بارها استفاده شد. همچنین در زمینه مبلمان شاهد تغییر رنگ بسیاری از رنگ های چوبی به طوسی بودیم.

این رنگ در حال حاضر در خانه های بسیاری از افراد وجود دارد.

از کابینت های طوسی که بگذریم به سرویس های آشپزی، قاشق و چنگال و وسایل خانگی می رسیم که بسیاری از آن ها به رنگ طوسی است.

از این رنگ به راحتی می توان در همه جای خانه استفاده کرد یا حتی می توان یک دیوار متمایز با شومینه به رنگ طوسی ساخت.
طوسی همچنین در تقاطعی بین انسان و تکنولوژی و نوستالژی قرار دارد. حسی از نوستالژی که دوست داریم از زمان حال فرار کنیم و به گذشته برویم.

xs130-Elephant

xs130-Elephant

چرا دو رنگ به عنوان رنگ سال انتخاب شد?

در واقع ترکیب این دو رنگ خاکستری و زرد روشن مانند دیدن نوری در انتهای تونل است شادی‌بخش امیدوارکننده و آرام‌بخش.

خاکستری اولین بار است که به‌عنوان رنگ سال انتخاب می‌شود و همین‌طور دومین بار است که رنگ زرد به‌عنوان رنگ سال انتخاب می‌شود.

به اعلام موسسه پنتون از اول قرار نبود دو رنگ به‌عنوان رنگ سال اعلام شود.

اما هر چه بیشتر در مورد این انتخاب تصمیم‌گیری و همفکری شد بیشتر به این نتیجه رسیدند که یک رنگ برای سال پیش رو کافی نخواهد بود.

البته شرایط پاندمی کرونا برای انتخاب رنگ سال هم مشکلاتی به وجود آورد درحالی‌که همیشه محققان پنتون در طول سال با سفر به مناطق مختلف دنیا سعی در پژوهش در مورد ترندها دارند با توجه به شرایط استثنایی امسال بسیار این سفرها محدود و آن‌ها مجبور شدند ارتباطات آنلاین و اتکا به اطلاعات کارمندان محلی بسنده کنند.

2021

2021

فلسفه انتخاب این دو رنگ

شرکت پنتن انتخاب رنگ خاکستری را با در نظر گرفتن خانواده خاکستری، رنگ روزگاری که در آن به سر می‌بریم، شروع کردند.

درنهایت از بین تمام طیف‌های خاکستری، خاکستری غائی که نوعی خنثی خاکستری است برگزیده شد این رنگ نه زیاد تیره و نه‌چندان روشن است و بیشتر یک خاکستری گرانیتی مانند است، نوعی رنگی که نشانی از خِرَد دارد، حس ریشه خاکستری و ساخت‌وساز، رنگ خاکستری با بقیه رنگ‌ها سازگاری بالایی دارد.

اگرچه این رنگ خاکستری تا حدی رنگ قابل‌اعتماد است اما بهتر است با یک رنگ دیگر کامل شود، زرد روشن یا نورانی که نه به‌تندی زردی تخم‌مرغ است (رنگ سال )۲۰۰۹ و نه خیلی کم‌رنگ متمایل به سفید.

بیشتر مانند نور خورشید است به‌هرحال این دورنگ نوید پایان سال عجیبِ ۲۰۲۱ را هم‌زمان با واکسیناسیون کووید ۱۹ می‌دهد در روزگاری که چشم‌انتظار هستیم نور زرد نوید فردای بهتر را می‌دهد.

zard

zard

 

رنگ دکوراسیون و مد سال ۲۰۲۱

اگر از فلسفه و دلایل انتخاب و معانی نمادین و آشکار رنگ سال ۲۰۲۱ بگذریم، حال که می دانیم رنگ سال ۲۰۲۱ چه رنگی است، وقت آن است که به شیوه استفاده از این رنگ ها بپردازیم.

هم رنگ زرد لیمویی و هم رنگ طوسی هر دو رنگ امسال هستند و برای اینکه بتوانید مطابق رنگ سال عمل کنید، بهترین حالت این است که هر دوی این رنگ ها را در کنار هم به کار ببرید و به قول معروف بایکدیگر ست کنید.

پس برای سال ۲۰۲۱ باید آماده شوید تا خانه تان را با ترکیبی از طوسی و زرد چیدمان کنید. ویژگی خوب رنگ طوسی این است که برای چیدمان و هماهنگ کردن دکوراسیون با آن کار سختی ندارید.

طوسی یک رنگ خنثی است که با هر رنگ دیگری به خوبی هماهنگ می شود، از طرف دیگر زرد با انرژی خود می تواند رخوت و کسالت احتمالی استفاده از طوسی را جبران کند و فضایی با ثبات، پویا و متعادل ایجاد کند.

برای چیدمان خانه با رنگ های سال ۲۰۲۱ می توانید رویه مبل ها -به ویژه مبل های راحتی- را به طوسی تغییر دهید و تا بهار یک شال مبل زرد درخشان و کوسن های زرد رنگ را مهمان آن کنید.

رنگ های سال ۲۰۲۱ را می توانید با ست کالای خواب ملحفه و روتختی زرد و طوسی به اتاق خواب بیاورید، یا سه دیوار اتاق را طوسی و یک دیوار را به عنوان دیوار تاکیدی و شاخص با زرد همراه کنید.

رنگ های سفید و سیاه می توانند مکمل خوبی برای این رنگ باشند.

همچنین رنگ های هم خانواده زرد مثل نارنجی می توانند فضا را پر انرژی تر کنند یا رنگ های مکملش مثل طیفی از بنفش در اجزا و عناصر کوچک دکوراسیون می توانند ترکیبی پخته و اشرافی پدید آورند.
اگر لوازم الکتریکی آشپزخانه تان نقره ای یا به اصطلاح سیلور باشد، تنها با انتخاب رنگ زرد برای ظروف و یا منسوجات مثل پرده و رومیزی ها می توانید آشپزخانه تان مطابق رنگ های سال ۲۰۲۱ دکور کنید.

2021 color

2021 color

کمپانی پنتون

شرکت رنگ پنتون (Pantone) در شهر کارلستات نیوجرسی آمریکا قرار دارد و به‌مرور زمان با توجه به برندسازی قوی این شرکت در این زمینه، حتی بسیاری از بزرگان دنیای مد و فشن نیز مجبور به تابعیت از آن هستند؛ چراکه عموم مردم تمایل به استفاده از رنگ انتخابی این شرکت را دارند.

کمپانی پنتون به عنوان یکی از مقتدرترین شرکت ها در زمینه رنگ و ارائه سیستم های رنگی است.

بد نیست بدانید این کمپانی، از سال ۲۰۰۰ میلادی تا کنون، با مشاوره متخصصان رنگ در سراسر نقاط جهان، رنگ خاصی را به ‌عنوان رنگ سال معرفی می ‌کند.

از آن پس هر ساله و در ماه‌ های خاصی از سال (به طور معمول در ماه های می و نوامبر) رنگ سال توسط این کمپانی بین المللی انتخاب می ‌شود.

اما درباره نحوه انتخاب رنگ سال، جالب است بدانید در ماه‌ های می و نوامبر، یک جلسه با حضور نمایندگان مختلف این کمپانی از سراسر جهان برگزار می شود؛

این جلسه قوانین خاص خود را دارد! برای مثال مکان برگزاری آن یک اتاق کاملا سفید است تا رنگ ‌های محیطی هیچ ایده ‌ای را به ذهن نمایندگان القا نکند.

البته در این جلسه نمایندگان می ‌توانند اشیائی را که رنگ‌ های الهام بخشی دارند، به دیگر اعضا نشان دهند و بدین ترتیب طی دو روز متوالی رنگ سال انتخاب می شود.

البته در سال ۲۰۲۰ میلادی، این روند کمی با تغییر مواجه شد! به سبب همه گیری ویروس کرونا در سراسر نقاط جهان و وجود محدودیت های ایمنی و بهداشتی مربوط به COVID-19، این انتخاب رنگ بیشتر به صورت جلسات آنلاین انجام شد.

دیدگاهتان را بنویسید

سوالی دارید؟ با ما صحبت کنید!
مکالمه را شروع کنید
سلام! برای چت در WhatsApp پرسنل پشتیبانی که میخواهید با او صحبت کنید را انتخاب کنید
ما معمولاً در چند دقیقه پاسخ می دهیم