مدل کابینت برای آشپزخانه مستطیل

مدل کابینت برای آشپزخانه مستطیل شکل ؛

آشپزخانه منزل شما ممکن است مربعی شکل باشد و یا به شکل مستطیل طراحی شده باشد و یا حتی به شکل اشکال هندسی منظمی نباشد!

آشپزخانه‌های مربع و مستطیل شکل، یکی از اصلی‌ترین و رایج‌ترین طرح‌های آشپزخانه به حساب می‌آیند که امروزه در دکوراسیون خانه‌ها بکار گرفته می‌شود.

دیزاین و چیدمان وسایل در آشپزخانه‌های مستطیل شکل، اگر چه آسان‌تر از انواع دیگر است، اما قوانین و قاعده‌های خاصی دارد تا زیبایی آشپزخانه شما، بیشتر و بیشتر به چشم بیاید.

طراحی کابینت‌ها در دکوراسیون آشپزخانه مستطیل شکل

آشپزخانه‌ی شما در هر مدلی که طراحی شده باشد، کابینت‌ها نقشی تعیین کننده و مهم در دکور و نمای آن دارند.

در واقع این کابینت‌ها هستند که سبک آشپزخانه را تعیین می‌کنند و رنگ آنها، رنگی است که تعیین‌ کننده رنگ غالب درکوراسیون آشپزخانه است.

زیبایی یک آشپزخانه، بیش از آنکه مرهون گران بودن و متریال کابینت‌های آن باشد، مدیون طراحی اصولی و رعایت نکات هوشمندانه‌ و مهندس‌گونه‌ای است که در طراحی آشپزخانه رعایت شده است.

حتما تاکنون آشپزخانه‌های متعددی را دیده‌اید که بسیار دلنشین و زیبا طراحی شده‌اند، اما وقتی از نزدیک آن‌ها را لمس کرده‌اید، مشاهده نموده‌اید که دارای چندان متریال گرانقیمت و عجیب‌ و غریبی نیستند،

بلکه از کابینت‌ها، کاشی‌ها و متریالی معمولی تشکیل شده‌اند. در واقع این طراحی آشپزخانه است که هوشمندانه و مناسب طراحی شده است و باعث شده است نقایص و معایب آشپزخانه به درستی پوشش داده شود.

مدل کابینت برای آشپزخانه مستطیل شکل :

آشپزخانه‌های راهرومانند یا کُریدوری

در این نوع طراحی، کابینت‌ها در دو سمت طول آشپزخانه قرار می‌گیرند و یک راهروی طویل و بلند را بسته به درازای طول آشپزخانه تشکیل می‌دهند.

آشپزخانه‌های راهرو مانند، خود به دو دسته‌ تقسیم می‌شوند. می‌توانند U شکل طراحی شوند و یا سر انتهایی راهروی کابینت‌ها، باز باشد.

( به عنوان مثال، انتهای راهروی کابینت‌ها، محل قرارگیری یخچال و لوازم آشپزخانه باشد و یا پنجره، باشد. در هر صورت اگر فضایی خالی باشد، معمولا کابینت قرار می‌گیرد و شکل کابینت‌ها به صورت U شکل در می‌آید. )

آشپزخانه‌های کریدوری به دلیل نوع طراحی متقارنی که دارند بسیار هوشمندانه و بهینه هستند و دسترسی بسیار عالی را برای شما مهیا می‌کنند.

کار کردن در آشپزخانه‌های مستطیل شکل، باعث می‌شود که در زمان و انرژی شما صرفه‌جویی شود، زیرا همه چیز به راحتی در دسترس شما قرار می‌گیرد.

آشپزخانه‌های راهرومانند برای فضاهای کوچک و مستطیلی شکل، بسیار مناسب هستند، اما اگر آشپزخانه‌ی شما، بسیار دراز و مستطیل‌شکل است، ممکن است شکل مستطیلی آن، بیشتر به چشم بیاید.

آشپزخانه‌های ال

مدل L شکل یکی از بهترین مدل هایی است که برای نصب کابینت بسیار عالی و هوشمندانه است. چرا که با این مدل گوشه آشپزخانه را نیز می توان با کابینت پر کرد و چه چیزی بهتر از این؟

در مدل L دو دیوار مجاور هم و در واقع عمود بر هم اشغال می شوند و کابینت ها بر روی آنها نصب می شود. با این کار یک L در آشپزخانه ایجاد می شود.

با استفاده از این طرح، بیشترین فضای ممکن را در اختیار خواهید داشت. به طوری که می توان به راحتی یک کانتر یا اپن نیز در آشپزخانه تعبیه کرد.

در واقع می توان گفت با بهره گیری از مدل L، آشپزخانه شما بزرگ تر از مواقعی است که از مدل های دیگر در طراحی آشپزخانه استفاده می کنید.

کابینت آشپزخانه مدل U

مدل U شکل یکی دیگر از مدل کابینت برای آشپزخانه مستطیل شکل است که می توان در طراحی آشپزخانه از آن بهره گرفت. مدل U در واقع تلفیقی از مدل L و مدل گالری است.

همان طور که گفتیم، در مدل گالری دو دیوار مقابل هم اشغال می شوند. در مدل L نیز دو دیوار عمود بر هم.

اگر این دو را با هم ترکیب کنید مدل U به دست می آید. مدلی که ۳ دیوار آشپزخانه در این مدل اشغال می شوند: ۲ دیوار مقابل هم و ۱ دیوار مشترک که بر هر دوی آنها عمود است.

یکی از مزیت های این مدل این سات که کابینت های خیلی بیشتری در اختیار دارید. اما نکته ای که وجود دارد این است که این مدل برای آشپزخانه های کوچک اصلاً مناسب نیست.

چرا که فضای آن را خیلی کوچک تر جلوه می دهد. اما مسلم است که مدل U برای آشپزخانه های بزرگ عالی و فوق العاده است.

در کابینت های مدل U شکل نیز می توان از کانتر یا اپن برای جداسازی فضای آشپزخانه و پذیرایی استفاده کرد.

کابینت آشپزخانه مدل G کابینت آشپزخانه مدل G

کابینت های مدل G کمی بیشتر از مدل U است. در مدل U سه دیوار اشغال می شد ولی در مدل G هر ۴ دیوار آشپزخانه اشغال می شود.

به این ترتیب که اگر آشپزخانه شما با ۴ دیوار احاطه شده باشد، می توانید از مدل G برای طراحی و نصب کابینت ها استفاده کنید.

نکته ای که در این مدل وجود دارد این است که بر روی ۳ دیوار به طور کامل کابینت ها نصب می شوند.

اما در دیوار چهارم تنها بخشی از آن اشغال می شود. بخش دیگر آن ممکن است متعلق به درب ورودی یا اپن و کانتر باشد.

مدل G نیز همانند مدل U، برای مدل کابینت برای آشپزخانه مستطیل مناسب است.

اما نه هر آشپزخانه مستطیل شکلی! این مدل مناسب آشپزخانه هایی است که از ابعاد بزرگ تری برخوردارند.

چرا که فضای زیادی را به خود اختصاص می دهند و آشپزخانه را کوچک تر جلوه می دهند.

کابینت آشپزخانه مدل تک دیوار

در این مدل از کابینت ها تنها یک دیوار اشغال می شود و کابینت ها به یکی از دیوار های آشپزخانه نصب می شوند.

به این مدل کابینت برای آشپزخانه مستطیل شکل در اصل “آشپزخانه پولمن (Pullman)” گفته می شود.

این مدل برای خانه های کوچک تر با آشپزخانه نقلی بسیار مناسب است. چرا که بیشترین تنها با اشغال یک دیوار، بیشترین فضای ممکن را برایتان به ارمغان می آورد.

مدل تک دیوار کابینت ها نیز می تواند به ۲ دسته تقسیم شود: با کانتر و بدون کانتر.

در مدل با کانتر: اغلب در مقابل دیوار واحد که دارای کابینت است، کانتری گذاشته می شود تا مرز میان آشپزخانه و پذیرایی مشخص شود.

در مدل بدون کانتر: هیچ مرزی میان آشپزخانه و پذیرایی وجود ندارد.

 

دیدگاهتان را بنویسید

سوالی دارید؟ با ما صحبت کنید!
مکالمه را شروع کنید
سلام! برای چت در WhatsApp پرسنل پشتیبانی که میخواهید با او صحبت کنید را انتخاب کنید
ما معمولاً در چند دقیقه پاسخ می دهیم