ورق ام دی اف خام از تامین کنندگان معتبر جهان تهیه می شود و تحت کنترل های سختگیرانه کیفیت قرار می گیرد که به استحکام ورق ، انعطاف پذیری ، استحکام در خمش و کشش و میزان مقاومت در برابر رطوبت می پردازد. به عنوان یک تست اضافه تر در مورد ام دی اف های با کیفیت بسیار بالا ، مقاومت در برابر رطوبت توسط آب جوش نیز سنجیده می شود

۱٫آماده سازی رزین

ملامین به شکل بلور های سفید در فرمالدهید مایع و در درون یک راکتور فولادی حل می شود و طی فرایند شیمیایی پلیمرایز قرار می گیرد.

رزین ام دی اف ملامینه

۲٫آماده سازی کاغذ ام دی اف

رول های کاغذ جهت روکش ورق ها از قبل به میزان زیاد تهیه و انبار شده اند. این کاغذ‌ها که باید از تولیدکنندگان معتبر بین المللی تهیه شوند، در طرح ها و رنگ های متنوع در دسترس هستند.

کاغذ ها قبل از ارسال برای عملیات، تحت آزمایش های مختلف کیفیتی قرار می‌گیرند مانند مقاومت و جذب رطوبت و سپس به مرحله آغشته سازی برده می شود.

کاغذ ام دی اف

۳٫آغشته سازی کاغذ

کاغذ را از رول کاغذ جدا می کنند و از درون یک سینی، پر از رزین ملامین مخصوص، ساخته شده توسط مهندسین عبور می دهند.

کاغذ در فرایندی که به شدت در هر مرحله کنترل می شود با رزین، آغشته می‌گردد و پیش از ارسال برای پخت مورد بررسی دقیق کیفیت قرار می گیرد.

آغشته سازی کاغذ ام دی اف

۴٫پختن و خشک کردن کاغذ

کاغذ‌های آغشته با گذشتن از اتاق‌های خشک‌کن، در دمای حرارت بالاتر از ۱۵۰ درجه سانتی گراد، پخته و خشک می شوند.

کاغذ های نیم خشک و نیم پخت، در اتاقی با درجه حرارت ۲۵ درجه سانتی گراد و رطوبت کنترل شده ۴۸% ، جهت افزایش طول عمر مفید، انبار می شوند.

روکش ام دی اف

۵٫روکش کردن ورق ام دی اف

ورق های ام دی اف با توجه به ضخامت، از ۳ میلیمتر تا ۳۰ میلیمتر، از پیش انبار شده اند که با توجه به طرح کاغذ مورد نیاز آماده می شوند.

ورق ام دی اف مانند ساندویچ بین دو کاغذ آغشته سازی شده قرار می گیرد و توسط حرارت و فشار، در یک فرایند هیدرولیکی کوتاه مدت ( ۳۰ تا ۴۵ ثانیه ) آماده می شود

۶٫بسته بندی و انبار ام دی اف

کاغذ های اضافی اطراف محصول نهایی پاک سازی می شود و محصول به خط بسته بندی انتقال پیدا می کند، سپس توسط لیفتراک به انبار منتقل می شود.

محصول نهایی یک ورق ام دی اف مقاوم در برابر خراشیدگی، حرارت، رطوبت، حمله موریانه و غیره است

تولید و بسته بندی ام دی اف

دیدگاهتان را بنویسید

سوالی دارید؟ با ما صحبت کنید!
مکالمه را شروع کنید
سلام! برای چت در WhatsApp پرسنل پشتیبانی که میخواهید با او صحبت کنید را انتخاب کنید
ما معمولاً در چند دقیقه پاسخ می دهیم