شروع چیدمان و دکوراسیون درخانه

برای روح بخشیدن به فضای خانه الزاما نیاز به راهکارهای پر هزینه و بزرگ نیست در واقع توجه به جزئیات و به کار بردن المان های ساده در کنار هم مانند افزودن گیاهان به خانه ،استفاده از استیکرهای دیواری، قاب عکس ها، گلدان ویا اضافه کردن کوسن ها می تواند تاثیر بسیار زیادی بر فضا گذاشته و دکوراسیون را گرم و دوست داشتنی تر سازد و با اجزای ساده مثل مجسمه ها،قفسه ها و اقلام دکوری می توان به ترکیب دکوراسیونی منزل جلوه بخشیده و سبک مورد استفاده در فضا را تقویت و تعادل در فضا را بیشتر کنید.

اگرچه هر اتاق دارای پیچیدگی های خاص و نیازهای خود است و باید براساس آن تزئین شود.

اما برخی نکات تزئینی وجود دارد که می تواند – و باید – در هر اتاق اعمال شود. قبل از شروع هر پروژه دکوراسیونی و با صرف نظر از ویژگی های هر فضا اطمینان حاصل کنید که نکات زیر را در نظر داشته باشید تا فضایی متعادل خلق کنید.

 

استفاده از اکسسوری های کاربردی

تزئینات و دکوراسیون منزل امری بسیار سرگرم کننده و جذاب است و می تواند به راحتی با دنبال کردن روندی پیش رود.

اما در نهایت برای این منظور شما باید اهل عمل باشید و به کاربرد دکوراسیون نیز توجه کنید.

پیدا کردن مبلمان و پارچه که نه تنها سبک دکواسیون مدنظر شما، بلکه سبک زندگی شما را برآورده سازد نکته بسیار مهمی است به عنوان مثال، شما ممکن است از مبلمان و اکسسوری های ابریشمی لذت ببرید، اما اگر کودک یا حیوانات خانگی دارید با این انتخاب یک فاجعه در انتظار شماست پس بسته به نوع نیاز و سبک زندگی خود انتخاب کنید و فراموش نکنید اجزای دکوراسیون جز اقلام دکوری که صرفا برای زیبایی انتخاب می شوند باید کاربردی باشند.

اکسسوری

اکسسوری

رنگ و تکسچرها

هر اتاق در خانه باید رنگ و بافت لایه ای داشته باشیدا اینکار می توانید به دکوراسیون اتاق عمق بیافزایید و از صاف بودن و یکنواختی بصری جلوگیری کنید.

حتی اگر رنگ زیادی نداشته باشید می توانید با استفاده از بسیاری از بافت های مختلف فضا را جالب تر کنید.

آثار هنری را در ارتفاع درست قرار دهید!

یکی از مواردی که می تواند یک اتاق زیبا را خراب کند آویزان کردن اقلام دکوری و آثار هنری در ارتفاع اشتباه است گاهی افراد تمایل دارند که آن را خیلی زیاد بالا ببرند، پس به یاد داشته باشید که آثار هنری بهتر است که در سطح تراز چشم حدودا در ارتفاع ۱۵۰ سانتی متری نمایش داده شود.

تابلو

تابلو

ایجاد جریان

چیدمان و دکوراسیون هر اتاق در خانه مشخصا متفاوت خواهد بود، اما هر قسمت باید حوزه بندی شده و حتما جریان بین اتاق ها برقرار شود.

نباید یک اتاق را با سبک سنتی دکور کنید و دیگری را در یک سبک مدرن. سبک ها باید سازگار باشد و رنگ ها نیز بهتر است متناسب با یکدیگر انتخاب شوند درواقع بایستی یکنواختی فضا را حفظ کنید.

 

 

 

 

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

سوالی دارید؟ با ما صحبت کنید!
مکالمه را شروع کنید
سلام! برای چت در WhatsApp پرسنل پشتیبانی که میخواهید با او صحبت کنید را انتخاب کنید
ما معمولاً در چند دقیقه پاسخ می دهیم