ترمیم ام دی اف آسیب دیده

ترمیم ام دی اف باد کرده، تحت شرایطی که رطوبت به لایه‌های زیرین، نفوذ نکرده باشد، ممکن است. برای ترمیم ام دی اف باد کرده، باید کمی در استفاده از ابزاری مانند سمباده معمولی یا برقی، مهارت داشته باشید و همچنین اصول استفاده از مواد بتونه و چسب چوب را بلد باشید.

برای همین توصیه می‌کنیم برای بدست آوردن نتیجه مطلوب، اگر مهارت لازم را ندارید، از افراد حرفه‌ای کمک بگیرید. شاید زمانی که برای انتخاب دکوراسیون آشپزخانه خود به فروشگاه مراجعه می‌کنید، بار‌ها جمله ام دی اف ضد آب را شنیده باشید، درست است که بعضی از ام دی اف‌ها دارای لایه ضد آب هستند ولی باید برای جلوگیری از خراب شدن ورق ام دی اف خام، از رطوبت کابینت‌ها و سطوح ام دی اف جلوگیری کنید.

زیرا ممکن است آب از کنار چسب pvc به لایه‌های زیرین ام دی اف نفود کند و بعد از مدتی، ام دی اف ناصاف شود یا باد کند. قطعاً بهترین راه حل این است که از باد کردن ام دی اف جلوگیری کنید و سطوحی که ناخواسته خیس می‌شوند مرتبا خشک نمایید.

برای مثال قسمت‌های اطراف سینک ظرفشویی، ناچار همیشه خیس می‌شوند، می‌توانید بعد از هر بار شستشوی ظروف با یک دستمال آبگیر، این قسمت‌ها را خشک کنید، همچنین کابینت‌هایی که زیر سینک قرار گرفته‌اند از این قاعده مستثنی نیستند و باید خشک نگهداری شوند.

ترمیم ام دی اف

ترمیم ام دی اف

 

اینکه رطوبت تا چه حد می‌تواند ظاهر ام دی اف آشپزخانه را بهم بریزد به دو مورد بستگی دارد:

اول اینکه جنس ام دی اف روکش دار به کار رفته چقدر کیفیت دارد؟

دوم اینکه تا چه اندازه سطح ام دی اف در معرض رطوبت قرار گرفته است؟

ممکن است به خاطر بی تجربگی، قسمت‌هایی از کابینت زیر سینک ظرفشویی، برای مدت طولانی خیس شده و شما به طور تصادفی زمانی نتیجه این اتفاق را ببینید که دیگر کار از کار گذشته است.

در چنین مواقعی، ام دی اف، باد کرده و تغییر رنگ داده است مخصوصاً اگر این قسمت در داخل کابینت بوده و نور به آن نتابیده و هوا جربان نداشته باشد،

کپک‌ها رشد کرده و به رنگ سبز دیده شوند. اگر قسمتی از آشپزخانه شما دچار این مشکل شده است، توصیه می‌کنیم که به کمک یک فرد حرفه‌ای، قسمت مربوطه را جدا کرده و مجدداً از ام دی اف جدید و سالم استفاده کنید و در آینده مراقب باشید که رطوبت به آن نرسد.

دلیل پیشنهاد اکید ما این است که ام دی افی که برای مدت طولانی خیس مانده و کپک زده، مکان خوبی برای رشد و تکثیر قارچ و میکروب‌های دیگر است هر چند که کپک به تنهایی نیز قابل چشم‌پوشی نیست.

قرار است در آشپزخانه ظروف تمیز نگهداری کرده و غذای سالم آماده کنید پس بهداشت این محیط به سلامتی خانواده شما مربوط خواهد بود. حتی اگر قسمتی که کپک زده و به صورت دائمی مربوط است، جلوی چشم نباشد باید این موضوع را جدی بگیرید و به آن رسیدگی کنید.

Damaged MDF

Damaged MDF

دیدگاهتان را بنویسید

سوالی دارید؟ با ما صحبت کنید!
مکالمه را شروع کنید
سلام! برای چت در WhatsApp پرسنل پشتیبانی که میخواهید با او صحبت کنید را انتخاب کنید
ما معمولاً در چند دقیقه پاسخ می دهیم