کاربرد آینه در دکوراسیون داخلی خانه

طراحی دکوراسیون در هر دوره‌ای از تاریخ، سبک‌ها و روش‌های خاصی داشته است. در هر سبک از وسایل و المان‌های ویژه‌ای استفاده می‌شود اما استفاده از برخی عناصر در دوره‌های مختلف رواج داشته است. آینه کاری در دکوراسیون خانه تاثیر بسزایی روی فضای شما دارد.

استفاده از آینه در دکوراسیون، یکی از مواردی است که در سبک‌های مختلف و با اهداف مختلف رایج بوده است؛ از تالارهای آینه کاری کاخ‌های قدیمی تا طراحی‌های مدرن با آینه دکوراتیو.

1-66

کاربردهای جالب آینه

 

  • بزرگ نشان دادن فضا
  • افزایش نور محیط
  • پنهان کردن فضاها
  • افزایش ارتفاع سقف
  • کاربرد آینه در دکوراسیون فضاهای مینیمالیستی
  • کاربرد آینه در دکوراسیون کلاسیک
  • کاربرد آینه در فنگ شویی

بزرگ نشان دادن فضا

از مهمترین کاربرد جالب آینه در دکوراسیون خانه، به خصوص خانه‌هایی که فضای کوچکی دارند، بزرگ نشان دادن محیط است.

آینه به شرطی که در جای مناسب نصب شود، ذهن بیننده را فریب می‌دهد و حس وسعت فضا را به او منتقل می‌کند. آینه‌های قدی بزرگ این کار را به نحو بهتری انجام می‌دهند.

ایینه در دکوراسیونایینه در دکوراسیون

افزایش نور محیط

کاربرد دیگر جالب آینه قرار دادن آینه قدی بزرگی میان دو پنجره است و باعث ایجاد حس امتداد فضا و فریب خوردن ذهن بیننده شود. در این حالت احساس می‌کنیم اتاق نور بیشتری دارد و روشن‌تر است. روش دیگر قرار دادن آینه در قسمتی است که نور لامپ‌ها را بازتاب دهد. می‌توانید آینه دیواری را پشت آباژور یا دیگر چراغ‌های دکوراتیو نصب کنید یا آن را به گونه‌ای تنظیم کنید که نور لامپ‌های سقف را بازتاب دهد.

good reads_ front + main_ _ sfgirlbybay

پنهان کردن فضاها

ممکن است در خانه خود کمدها یا اتاق‌های کوچک انباری‌مانندی داشته باشید که بخواهید آن‌ها را از نظر پنهان کنید. در این حالت استفاده از آینه بهترین راهکار است.

می‌توانید در کمدها یا اتاق مورد نظر را با آینه کاری بپوشانید و آن را پنهان کنید. به این ترتیب هم فضای خانه بزرگتر و پرنورتر به نظر می‌رسد و هم نظم بیشتری پیدا می‌کند.

خرید-آینه-کنسول-3-600x800

افزایش ارتفاع سقف

از کاربردهای جالب آینه فن آینه کاری دیوار و سقف است که از قدیم رواج داشته است، علاوه بر زیبایی بخشیدن به محیط، در راستای افزایش ارتفاع و به صورت کلی ابعاد اتاق نیز استفاده می‌شده است.

اگر از تالارهای آینه قصرهای قدیمی بازدید کرده باشید، حتما متوجه شده‌اید که تکثیر نور و تصویر در قطعات کوچک آینه کاری، به اتاق ابعادی بزرگ و روشن همراه با حسی از رمز و راز می‌بخشد.

دیدگاهتان را بنویسید

سوالی دارید؟ با ما صحبت کنید!
مکالمه را شروع کنید
سلام! برای چت در WhatsApp پرسنل پشتیبانی که میخواهید با او صحبت کنید را انتخاب کنید
ما معمولاً در چند دقیقه پاسخ می دهیم